امروز نيروي دريايي ارتش، آماده حضور هر چه بيشتردر درياهاي آزاد است.

به گزارش روابط عمومي ارتش به نقل از نيروي دريايي، مراسم الحاق ناوشكن جمهوري اسلامي ايران شهيد دريابان غلامعلي بايندر به ناوگان نيروي دريايي، با حضور امير سرلشكر عطاالله صالحي، فرمانده كل ارتش و امير دريادار حبيب الله سياري، فرمانده نيروي دريايي انجام شد.

امير سرلشكر صالحي، در مراسم الحاق اين ناوشكن، حضور پرافتخار نيروي دريايي ارتش در عرصه درياهاي آزاد را مستلزم تجهيزات و امكانات به‌روز دانست و گفت: امروز نيروي دريايي ارتش با استفاده از اين تجهيزات، آماده حضور هر چه بيشتر در درياهاي آزاد است .

شاين ذكر است ناوشكن بايندر در سال 1390 جهت تعميرات از ناوگان نيروي دريايي خارج و پس از تعميرات اساسي، مجدداً به اين ناوگان ملحق شد.



اين ناوشكن با قدمتي 50 ساله پس از انجام 528 هزار نفر ساعت كار مفيد، ظرف مدت 20 ماه و پس از بازسازي و بهينه‌سازي بيش از هشت هزار قطعه حساس، انجام 3200 سرويس و تعويض بيش از 2500 قطعه، تعميرات اساسي 170 سامانه و بيش از 98 سامانه منصوب بر روي شناور در پايگاه يكم نيروي دريايي ارتش بندرعباس به ناوگان نيروي دريايي ارتش پيوست.

 ناوشكن شهيد بايندر كه در طول هشت سال دفاع مقدس در تمام مأموريت‌هاي محوله، شركتي فعال داشت، به­دليل اعمال تحريم‌ها عليه كشورمان با فرسودگي مواجه و از ناوگان نداجا كنار گذاشته شده بود، اما متخصصان نيروي دريايي ارتش با همت والاي خود موفق به تعمير اساسي و بازسازي اين ناوشكن شدند.

 گفتني است، اين ناوشكن با تعويض 60 تُن ورق فولاد در قسمت‌هاي زيرآبي، اماكن و عرشه‌هاي بالاي آب‌خور و نصب و افزايش حجم دو قبضه توپ، نصب يك قبضه توپ 76 ميلي‌متري در قسمت سينهٔ ناوشكن و مجهز شدن به سامانه موشكي نور در قسمت پاشنه، اكنون مهياي دفاع از منافع جمهوري اسلامي ايران در درياها شده است.
اين ناوشكن 3/83 متر طول و 10 متر عرض دارد.  ارتفاع آن تا عرشه اصلي 23 متر بوده و 1135 تُن وزن و سرعتي بالغ بر 20 گره دريايي را داراست
.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا